2012. május 11., péntek

Érettségi 5/5 itt a vége...


És lőn vége az írásbeli vizsgaidőszaknak, számomra persze. Az út tiszta volt a tegnapi nap folyamán, így nem volt gond a vezetéssel, haza fele sem volt semmi gubanc, bár itt Pesten kicsit lassan haladtunk, tekintve a mostani nagy útfelújításokra. Hazaérve pont arra volt időm, hogy gyorsan mindent bealmoljak a kocsiból a szobámba, ugyan is kettőre már fodrászhoz volt időpontom. Két falat virslis buktára még szakítottam időt, majd gyors átöltözés és már a fodrásznál is vagyok. Ez után bementem vásárolni a közeli CBA-ba, hogy a holnapi ebéd alapanyaga is meglegyen. Az üzletházba érkezvén egy könyvesbolt mellett haladtam el, majd úgy döntöttem megajándékozom magam egy könyvvel. Így is történ bementem, ekkor már tudtam mit akarok, szerencsére volt is. Így esett, hogy a gyűjteményem utolsó tagja is a helyére került. Ez nem más, mint Rick Riordantől a Percy Jackson és az olimposziak című könyv utolsó kötete Az utolsó olimposzi. Mozifilm is készült az első részből, ami persze utol sem éri a könyvet, sem humorban sem kalandban. Olyan lényeges figurákat is kihagytak a filmből, mint a félvértáborba száműzött Dionüszoszt, akinek büntetésből az ifjú félvéreket kell tanítania, mindemellett diétás kólát iszik, mert a bort szintén mellőznie kell. Rick mesterien benépesíti a XXI. századi világot a görög mitológiával. Mindenkinek csak ajánlani tudom, igaz ifjúsági regénynek sorolják be, de meggyőződésem, hogy egy felnőtt ember ugyan úgy tudja élvezni, mint egy tizenéves. 
és igen az érettségiről is essék néhány szó. Német, nem kedvelem, de általánosban nem választhattam meg, hogy mit akarok tanulni. Ez volt, ezt kellett. Az akkori tanárom, nem volt épp a jó tanárok közé sorolható. Tanítási módszerei noha, valakiknél hatásosak voltak, de az olyan iskolakerülő diákoknál, mint én szinte hasztalan. Ebből is adódik, hogy a nyelvtani alapom nem igazán van meg. Sikeresen letettem egy középfokú nyelvvizsgát. Általános dolgokról simán elcseverészem. Azonban az angol sokkal jobban ragad rám. Erre jó példa, mikor a jobb jegyért kellett felelnem 826 db szóból. Ezek felét természetesen ismertem, jó néhányat  tudtam is, de a többségét egy éjszaka leforgása alatt sajátítottam el. A némettel nincs így, ott meg kell szenvednem, akár a szótanulással, akár a nyelvtannal.
Sokan mondják, hogy nehéz volt. Szerintem nem, nem azt mondom, hogy könnyű volt és én mindent tudtam. Nem. Csupán a feladatokból ítélve könnyen megoltható volt. Nem kellet hozzá semmiféle szakzsargon. Egyszerűbb mondatok voltak, egyszerű válaszadási lehetőséggel. Úgy érzem jól sikerült. A nem hivatalos megoldó kulcsot még nem néztem meg, mert annyira nem vagyok rá kíváncsi, de nem hiszem, hogy aggódnom kellene.
A nap hátralevő részét pihenéssel és olvasással fogom tölteni. Minden kedves olvasónak kívánok pihenésben gazdag hétvégét! ;)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése