2012. május 17., csütörtök

Május 17!

"1990. május 17-én mondta ki az Egészségügyi Világszervezet, hogy a homoszexualitás nem betegség. Azóta minden évben ezen a napon tartják a homofóbia elleni világnapot. Bár az elmúlt évtizedekben több országban is jelentős eredményeket sikerült elérni a meleg egyenjogúság terén, sok helyen még ma is komoly diszkriminációval kell számolniuk a leszbikusoknak, melegeknek, biszexuálisoknak és transzneműeknek."


Írja, az Európai Parlament híroldala, még a tavalyi évben. Nem hiszem, hogy most is lenne valami drasztikus változás. Főleg nem kis hazánkban.



Röviden ennyi, holnap egy hosszabb beszámolóval jövök az elmúlt napok eseményeit illetően.
Addig is itt van egy ábra, ami Európa helyzetét mutatja be:

7 megjegyzés:

  1. Azért elgondolkodtató hogy annyira nem is volt olyan régen az az 1990, és mégis addig (ha csak hivatalosan is, de) betegségnek tartották a homoszexualitást. Ha meg a másik oldalról nézzük akkor meg Szentpéterváron az utcán csókolózó homoszexuálisok 5000 rubelt kötelesek fizetni, mert megszegték a város törvényét. Hová tudunk lejjebb süllyedni, Kelet-Európa??? De mivel magyarok vagyunk, ezt is (mint minden mást) csak rezignáltan fogadjuk. =(

    VálaszTörlés
  2. A magyar társadalom sem érett még meg a melegek befogadására. Nagyon sajnálom, hogy ennyire szűk látókörűek vagyunk. Egyszer talán nekünk is megadatik az, hogy nem szólnak meg az utcán, ha kézen fogva sétálsz végig az azonos nemű pároddal.
    Attól tartok ez nem az én időmben lesz, de ha valahogy segíthetek a következő nemzedék jövőjén, akkor megteszem a tőlem telhetőt. :)

    VálaszTörlés
  3. Ilyen és hasonló gondolatokkal kéne a nemzetet jobb hitre téríteni, de sajnos ez belátható időn belül nem fog megvalósulni.. De ki tudja mint hoz a jövő...

    VálaszTörlés
  4. Van az az elmélet, miszerint 2012.12.21 nem a világvége eljövetele, hanem egy váltás, egy megvilágosodás talán?
    Talán meghozza a várva várt jobb életet. Vagy, szokásoshoz híven nem történik semmi.

    VálaszTörlés
  5. Reménykedjünk benne. :) Én hiszem hogy tényleg egyszer Magyarország is az az ország lesz, ahol végig tudok sétálni egy utcán úgy, hogy nem köpnek elém (jó esetben). Ameddig itt tartunk hogy (már elnézést a vulgaritásért, de) "fúj buzik, fúj buzik" akkor köszönöm szépen, én amint lehetőségem adódik itt hagyom ezt az országot. Nem így akarom leélni az életemet, hogy én, aki dolgozok, adót fizetek (majd) és tisztességes állampolgár vagyok, ugyan úgy le vagyok tudva, mint egy olyan, aki lop, csal, bűnöz. Nem akarok egyetlen etnikummal sem egy szinten lenni. Mert nem vagyok az. A homoszexualitás sem más, mint hogy az egyik embernek a szőkék tetszenek, a másiknak pedig a barnák. És ha igazán európai nemzet akarnánk lenni, annak egyik alappillére az emberi differenciák elfogadása. Merthogy nem nyomizunk le az utcán egy mozgássérültet sem. Bár ebből következtethető hogy miért is tart ott az ország, ahol.

    VálaszTörlés
  6. Tökéletesen megfogalmaztad, osztozom a véleményedben. Én sem sokáig szeretnék itt maradni, amint lehetőségem van már megyek is.

    VálaszTörlés
  7. "Nem akarok egyetlen etnikummal sem egy szinten lenni. Mert nem vagyok az."

    Majd:

    "És ha igazán európai nemzet akarnánk lenni, annak egyik alappillére az emberi differenciák elfogadása."

    Nem értem. Nem tudom összeegyeztetni a két mondatod. Érződik a lekicsinylő véleményed. Az vagy ami ellen szóltál. Csak mások vannak ott, ahol másnál te/mi vagyunk. bocsáss meg ha tévednék :)

    VálaszTörlés